Friday, July 2

Son forse un poeta?
No, certo.
Non scrive che una parola, ben strana,
la penna dell'anima mia:
- follia.
Son dunque un pittore?
Neanche.
Non ha che un colre
la travolozza dell'anima mia:
- malincolia.
Un musico, allora?
Nemmeno.
Non c'e che una nota
nella tastiera dell'anima mia:
- nostalgia.
Son dunque... che cosa?
Io metto una lente
davanti al mio cuore
per farlo vedere alla gente.
Chi sono?
Il saltimbanco dell'anima mia.

Peomi di Aldo Palazzeschi

Tere's rough english translation...


Perhaps I am a poet?
No, certainly not.
It does not write the words, strange,
The pen of my soul:
Folly
Am I thereforea painter?
Not even.
It does not have the colours,
The pallette of my soul:
Melancholy.
A musican then?
Not really.
There are no notes
The keyboard of my soul
Nostalgia
So therefor... what?
I put a lense to my heart
to show it to people.
Who am I?
An jester, this soul of mine...

No comments: